Moe ☆ Pai - Chiangmai - Bangkok - Suratthani

14 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Daar ga je dan, je hebt de 756 bochten van Pai naar Chiang Mai zonder kotsen overleefd.. woehoee. Naar 6 nachten was het voor mij tijd om Pai te verlaten, anders woon ik er over 10 jaar nog en heb ik mijn eigen hostel gebouwd ben ik bang haha.. Wat een plek. Zoals ik al eerder schreef, super relaxt. Ik heb afscheid genomen van mijn mensen die ik zo vrienden zou noemen waar ik zo'n week mee optrok iedere dag. Voelt gek. Waarschijnlijk zie je ze niet meer. In mn gedachten bots ik bijna tegen een dreadlockboy op die ook de hele dag moet wachten in Chiang Mai op de nachtbus naar Bangkok. Met hem wat gegeten en gekletst en toen om 19.00 uur mijn bus in gestapt. Na een 10 uur durende busreis stond ik naast de bus in Bangkok. Met mijn voeten tot mn knieeen in het water.. dikke overtromingen. Gelukkig had ik slippers aan. Wel een goede manier om wakker te worden. Oke. Daar was ik dan, om 5.00 uur op het busstation in Bangkok. Een doorreisticket had ik niet en de ochtendtickets verkochten ze niet op dit station. Ik kon kiezen, 30km met een taxi en dan vanaf een ander station vertrekken ( wat me 12 euro kost) of in de avond vertrekken naar Suritthani 500km (Wat ook 12 euro kost) Niet echt mijn eindbestemming, maar besloot om dit ticket te kopen. Ben ik tenminste in het zuiden..
En moet ik weer een dag wachten. Van 5.00 sochtends tot 19.00 uur. Tsja eigen schuld ik had natuurlijk ook kunnen vliegen, maar als het veel goedkoper met de bus kan.. ik heb toch alle tijd. Haha Ik kijk op mn klok, 7.00 uur. Als een lokal heb ik geslapen op de stoelen in het busstation. Even een paar uurtjes de ogen dicht. Ziet er vast stom uit, maar wie kent mij nou.

T is nu inmiddels 11.00 uur. Ik ben naar het park in Bangkok gelopen waar ik nu (gelukkig in het zonnetje) dit verhaaltje schrijf.. pff vanacht dus weer een gebroken nacht in de bus. Zal een eitje zijn wanneer ik weer eens op wintersport ga in de bus;)

Misschien plaats ik dit bericht wel in Suritthani en lezen jullie het de volgende dag. Ik probeer in iedergeval even wifi te zoeken, zodat ik kan uitzoeken hoelaat de ferry's gaan vanuit Suratthani, maar dat is het mooie, ik heb geen schema waar ik me aan moet houden. Het park hier is trouwens prachtig en ik denk dat ik me hier vandaag wel ga vermaken.
Ik heb nog een lange reis achter de boeg, maar wordt hopelijk beloond met strand!

Liefs,

Klaske

1. De westerbeekjes:
    17 oktober 2017
    Geniet mar lekker! Sa ast seist: hest alle tiid. Niks moat alles mei! Hoe moai is dat! We lêze graag mei dy mei! Groeten fan ús!