Duikbrevet ☆ Koh Tao

20 oktober 2017 - Tambon Ko Tao, Thailand

Poeh, na een super lange reis eindelijk op de boot naar Koh Tao! Tijdens de rit ontmoet ik twee duitse meisjes van 18 die samen reizen. We hadden een tussenstop op Koh Phangan van een uurtje dus lekker even gelunched. Aangekomen in de haven zie je hoe blauw het water is en hoe mooi het eiland er uitziet! Eenmaal bij mijn geboekte hostel aangekomen zegt de eigenaar in paniek dat er iets mis is gegaan en hij helemaal geen plek voor me heeft. Maar geen probleem, binnen 5 minuten heeft ie een ander hostel voor me geregeld, bijbetaald en heb ikeen bed! Eigenlijk zou ik het liefst willen slapen maar ik ben zo benieuwd naar het eiland! Die middag heb ik een scooter gehuurd en ben ik rond gaan touren. Savonds gegeten met de meisjes die ik op de boot heb leren kennen en ook de volgende dag heb ik met hun opgetrokken. We zijn met onze scooters naar een snorkelplek gereden. Eenmaal daar was het paradijs. Zoveel vissen, kleine rifhaaien, ik wist niet wat ik zag! Wauw! Omdat ik het zo mooi vond en al een kleim beetje nadacht over het halen van mijn duikbrevet heb ik toen de knoop doorgehakt. De volgende dag ben ik 'verhuisd' naar de andere kant van het eiland en ben ik ingetrokken in het Big Blue Divingresort. Niet verkeerd! De duikcursus duurt 4 dagen en na de cursus heb je je 'open water' en mag je duiken tot 18 meter. Uitdaging! Samen met mijn instructeur en 4 andere mensen gingen we van start. Een hoop theorie, videos, huiswerk. Alles in het Engels.. in het begin best pittig, maar als je de termen eenmaal kent gaat het prima! Eenmaal in het zwembad was het best wel gek om onderwater te ademen. Na 5 minuten had ik zo'n gek gevoel van: 'okee, ik wil nu even naar boven om te ademen.' Na de zwembadsessie en het examen was het tijd voor de eerste twee duiken in de zee. Eenmaal op de bodem van de zee oefenden we met masker af en op doen onderwater en speelden we scenes waarin we deden alsof we geen lucht meer hadden en dus uit iemand anders tank moesten ademen. De volgende dag was het meee relaxt en hoefden we niet meer zoveel technieken tw oefenen. We doken tot 18m en we waren nog maar net allemaal gedaald toen we zagen wat we zo hadden gehoopt, een walvishaai! Super groot zwom vlak bij ons. Adembenemend... de onderwaterwereld is zo mooi wn Koh Tao is een van de beste duikplekken in de wereld.. wauw wat een avontuur! Mijn openwater in the pocket! Gevierd met een goed feest, waar ik uit mijm broek scheurde. Net een extra nachtje geboekt in het resort. Ik denk dat ik vandaag even heeeeeerlijk ga genieten van de zee en de super gezellige mensen om me heen!
Tot horens!

Liefs,

Klaske

1. Elske Hobma:
    20 oktober 2017
    super klaske, zo te zien geniet je echt van je reis
  2. Teade Grondsma:
    20 oktober 2017
    wat een verhaal, jij hield je adem in voor die haai, maar ik niet !! Wat een wereld (onder water )
    beppe Klaske
  3. Hille:
    22 oktober 2017
    Super cool Klasje!
  4. Freerk:
    22 oktober 2017
    Hoi Klaske,
    Wat een ferhaal wer, en dan 18mtr under wetter! Der moat ik net oan tinke, mar mooie foto,s fan die underwetter wereld.
    Groeten fan us.
  5. Jellie:
    23 oktober 2017
    Moai Klaske, ha ik dy toch nog foen... foen it flutbriefke wer mei dit reislogger adres der op: ik folgje dy toch een bietsje sa. Top om te sjen wast allegearre mei makkest dêre. Enjoy!! Groetnis Jellie
  6. Heero Jantsje:
    30 oktober 2017
    Hoed dyn ferjierdei! Fan herte lokwinske. Meitsje der in mooie dei fan een dat slagget fest. Noch in mooie tiid tawinske fan Heero en Jantsje