"Moeilijke beslissingen" ☆ Chiang Mai

6 oktober 2017 - Chiang Mai, Thailand

Dus, die dag had ik nog niets gepland in Kanchanaburi. Wat zal ik vandaag eens gaan doen. Moeilijke beslissingen zeg, ik kan dat doen, of toch liever dit coole uitje of ik ga naar die mooie plek.. lachertje toch!! Veel mensen zullen jaloers zijn dat dit de "moeilijke beslissingen" zijn in dit reisleven.

We zouden die dag daarna pas naar de watervallen gaan dus ik zou wel zien wat de dag me zou brengen, dacht ik die ochtend 2 oktober. In de ochtend kwam ik in de lobby een duits meisje tegwn en met haar heb ik mijn ontbijt gegeten. We huurden een fiets en zouden wel even 22km fietsen naar een berg. Geloof me. Geen succes, maar zo grappig. Het regende, nee het spoelde. Het is namelijk regenseizoen en uit het niets kan het zo hard gieten! Dus wij lachend en gierend en vooral fietsend in 40cm water op straat. Alle locals toeteren, lachen, ze verklaarden ons vooral voor gek. Toen het ook nog ging onweren en we nog maar 10km gedaan hadden zijn we maar weer terug gegaan. Die avond was zo gezellig, met muziek van onze prive singer songwriter Luiz uit Spanje die ook in ons hostel sliep, Kevin een jongen uit Frankrijk en Aycan dus uit Duitsland. We besloten om de volgende dag scooters te huren en naar de watervallen te rijden. Het was immers maar 110 km.. haha. Zo gezegd zo gedaan. Op met 4 mensen en 3 scooters richting de watervallen. Het was zo'n 3 uren rijden, de wegen waren nogal bochterig en mijn tank ging zo snel leeg.. aan de weg maar even tanken. Een vrouwtje komt aanzetten met een glazen colafles met benzine en giet m leeg. Lachend kijkt ze ons aan en we kunnen weer verder. Onderweg begon het te regenen, waardoor we uiteindelijk alleen aankwamen bij de watervallen. Geen enkele andere tourist gezien. De terugreis was weer 3 uren in de stromende regen. In een korte broek is dat ijskoud. We waren bevroren toen we aankwamen in het hostel, de watervallen waren oke, de regen was vreselijk maar we hadden zoveel lol.. die avond hebben we gezellig nog gezeten en afscheid genomen van Aycan die naar Vietnam ging en Kevin die naar Koh Phangan ging.

Die ochtend was ik nog over met Luiz. Natuurlijk waren er meer mensen in het hostel, maar daar hadden we niet zo'n klik mee. We gingen met z'n 2en Kanchanaburi in en hebben daar wat rondgehangen. Later op de middag heb ik de trein gepakt naar Bangkok, om vanaf daar de nachtbus te pakken naar Chiang Mai! Luiz had nog geen idee wat hij wilde gaan doen dus die heb ik hoi gezegd en ben alleen vertrokken.
Het was een lange reis naar het busstation waar de nachtbussen vertrokken en in het donker alleen soms best creepy. Loop je daar toch maar even alleen alles uit te zoeken. Voelde me best stoer op dat moment haha. Mooi, bus gevonden en toen begon de pret. Gratis snacks, drinken en een kleedje. Prima bus!
Een thaise man van 40 zat naast me en ja, hij was aardig, maar (probeerde, want dat lukt m echt niet) soms gewoon met mij te flirten, met: "do you like thai men?" En "how is your lovelife" okeeeeee.. super awkward. Gewoon negeren, verder was ie wel aardig. Dat bleek, want die ochtend heeft hij samen met zijn zus mij afgezet in het centrum met hun auto. T was omdat zijn zus er bij inzat. Anders had ik het maar creepie gevonden. Zelfs in de auto met zijn zus erbij zei die: "You can sleep in my house for free" well, no thankyou. Ik denk dat ie niet echt iets kwaads van plan was, maar toch. Is het gek. Hij heeft me mooi afgezet. DOEI, bedankt he haha..

Ik kwam rond 7.00 aan heb ingecheked en toen 3 uurtjes geslapen, omdat die busreis niet heel comfortabel was. (Niet door die man, maar de stoelen)
Die dag heb ik de hele dag alleen door Chiang Mai gelopen, wat tempels bezocht en genoten. Het bleek buddha dag te zijn, dus best iets bijzonders meegemaakt in de tempel. Die avond was ik weer met Luiz die toevallig hetzelfde hostel had geboekt en alsnog naar Chiang Mai was gegaan. Samen met nog 4 anderen hebben we wat gedronken en toen was het alweer bedtijd.

Die dag daarna, vandaag, 6 oktober stond er een kookcursus gepland. Ik ben net terug en zit zo vol, het was super leuk! Hoe toevallig was de jongen die gisteravond bij ons zat wat te drinken ik hier weer trof. We zijn opgepikt bij ons hostel, naar de markt gegaan voor ingredienten en hebben op een boerderij onze favoriete Thaise gerechten gemaakt. Daarbij veel gelachen, nieuwe mensen ontmoet, veel te weten gekomen over de Thaise keuken en lekker gegeten! Ik zit nu heerlijk op het dakterras van mijn hostel van €2.35 te typen, terwijl ik de zon zie zakken achter de bergen. Wat ik morgem ga doen? MOEILIJKE BESLISSING ;) Natuurlijk met een knipoog. Misschien maak ik wel een uitstap voor een paar dagen naar Pai en kom later hier weer terug. Geen idee.. jullie komen er vanzelf achter. Geniet van jullie weekend en ik zal aan jullie denken maandag. Als ik me dan herinner dat het maandag is, want ik heb geen idee wat voor dag het is!

Liefs,

Klaske ♡

1. Neeltje:
    6 oktober 2017
    Ja super mooi klaske,en wat een avonturen
    Ik had wel even met je willen eten van je heerlijke gerechten
    Geniet maar lekker verder,en wij genieten meemet je verhalen,op wat voor manier dan ook
    Tut rj
  2. Freerk:
    6 oktober 2017
    He Klaske,
    Dat wol ik wol leauwe dast gjin besef fan tiid en dagen hest, schitterend die olifanten samar even op de dyk.
    No de groeten fan us!
  3. Teade Grondsma:
    7 oktober 2017
    Hoi Klaske,
    Wat in ferhaal wer en nei al dat wetter "moesson"kaam de warmte toch wer werom ?
    Moaie foto "s de groetnis fan ús beide T. en K.
  4. C v Ommen-Walinga:
    7 oktober 2017
    Goch Klaske wat een verhaal, ja je beleeft een heleboel als je zo rond reist en dan al die spontane contacten,Super groet
    Eize en Corrie