Can I take a picture with you? ☆ Kanchanaburi

2 oktober 2017 - Tambon Ban Tai, Thailand

Goedemorgen vanuit Kanchanaburi!

- typend onder het genot van een instrumentaal thais deuntje.. op de wijze van "O kom er een kijken.." waarom ook niet!-

Ik eindigde mijn vorige blog met de vraag met wie ik zou gaan eten. Een half uurtje daarna was die vraag beantwoord. Ik ben met een aantal meiden uit Frankrijk, US en Finland naar Chinatown gegaan. Dit is een wijk in Bangkok waar je super veel eten hebt op straat met veel chinese invloeden. Met zn vieren in een tuktuk er naar toe. Voor wie niet weet wat een tuktuk is, het is een soort omgebouwde motor met een bakje achterop waar mensen vooral toursten in vervoeren. Krap was het wel, maar ook heel grappig! Het eten in chinatown was super goed, maar het was zo smerig op straat!

Het meisje uit Frankrijk vroeg of ik met
haar een tour wilde doen naar Ayutthaya, waarom niet! De volgende dag vertrokken we om 7.00 uur met een busje om de voormalige hoofdstad van Thailand te zien. We zagen die dag oude tempels van een paar dagen oud. De verhalen die onze gids hierbij vertelde maakte het extra mooi. Het enige jammere was dat ik ben gebeten door een spin.. Aan het eind van de dag kwamen we bezweet terug, want geloof me. Het is best afzien een hele dag op de been te zijn met die hitte! We hadden bedacht op af te koelen in een zwembad. In de crazy straat Koh San Road zit een hostel met een zwembad. We deden net of we daar sliepen en gingen heel dom met de lift naar boven om lekker gratis te zwemmen haha.. zo doe je dat dus.

Na een duik en een super gezellige maaltijd op Koh San Road bij een of andere gast die ons de beste goocheltrucs liet zien zijn we met onze hosteleigenaar naar een nightmarket geweest. Daar wat omgestruind en toen lekker naar ons harde matras gegaan. Ventilator bij je hoofd aan en weltrusten.

Toen ik wakker werd had ik die avond daar voor bedacht dat ik door wilde reizen. Ik was nog niet lang in Bangkok, maar ik weet zeker dat ik hier nog wel terug kom, omdat je vanuit hier gemakkelijk reist. Sochtends kwam ik het Zwitserse meisje tegen in het hostel waar ik eerder al eens kort sprak. We zijn samen wezen ontbijten. Daarna zijn we toch maar even voor advies naar de pharmacy gegaan, want die spinnenbeet had inmiddels mijn hand nogal dik gemaakt en ik maakte me toch een beetje zorgen. Toen de man moest lachen en zei: "Nooo its just an allergic reaction" was ik meer gerust en kreeg ik een cremepje. Fiona ( het meisje uit Zwitserland) en ik konden er ook wel weer om lachen. We besloten om met de boot de rivier over te steken in Bangkok en om daar even bij de tempel te kijken. Ze probeerden ons natuurlijk de touristenboot aan te smeren voor €1.30 maar wij stonden erop dat we een kaartje voor de lokale boot wilden €0,25 haha! We kregen het voor elkaar hoor! Het is zo grappig, alles is zo goedkoop maar je wil het graag goedkoper en waarom ook niet. De boten waren precies hetzelfde!
Na een leuke paar uurtjes aan de andere kant van de rivier ging ik mijn tas pakken om me klaar te maken voor mijn reis naar Kanchanaburi. Ik koos hier ook mede voor omdat alle meiden nu of in een dag weg zouden gaan uit Thailand. Ik kocht een 3e klas kaartje en betaalde zon €2.50 voor een 3 uur durende treintocht naar Kanchanaburi. Het was net een uitje! Mooie omgeving en giechelende locals die met me op de foto wouden. Aangekomen in Kanchanaburi ben ik naar een super schattige homestay gelopen en heb ik daar de eerste nacht geslapen. Daar sliepen 5 collega's van elkaar ook uit de hele wereld de in Bangkok werkten en even een weekend vrij hadden. Super avond gehad en heerlijk verkouden geworden van de airco.

De homestay was heel leuk, maar ook heel rustig, dua ik besloot 100m verderop een bed te boeken in een dorm (kamer met meerdere mensen). Ik huurde die dag een fiets voor €1,- en skeurde de hele dag wat door kanchanaburi. Bij een tentje aan de straat haal je dan even een zakje vers gesneden gekoelde mango voor €0.50. Genieten! Ik was die dag alleen op pad maar vond het heerlijk. Ik zag de River Kwai bridge en had een 1 uur durende massage voor €6,-
Vandaag, maandag, zou ik naar de watervallen, maar besloot omdat morgen te doen, dan ga ik gezellig samen met de duitse meisjes! Ik kijk er echt naar uit, het moet zo mooi zijn!
Vandaag nog geen idee wat ik ga doen!
Zo, jullie hebben in ieder geval weer een idee waar ik ben en wat ik meemaak! Mijn spinnenbeet is al weggezakt inmiddels!

Doeeei,

Liefs

1. Neeltje:
    2 oktober 2017
    Heerlijk Klas we geniete fan dyn verhalen, apkes en foto's.
    Leafs xxx mem
  2. Tetje Wassenaar:
    3 oktober 2017
    Haha. heel herkenbaar allemaal Klaske!
  3. Hille:
    3 oktober 2017
    Mooi verhaal, jammer van die spin :(
  4. Teade Grondsma:
    4 oktober 2017
    Geweldich, wat in moai ferhaal en dit is noch mar it begjin

beppe Klaske
  5. Freerk:
    4 oktober 2017
    Mooie ferhalen Klaske, leuk die foto,s her we even een foorstelling hoe it dr der ut sjucht. Foarsichtig oan !
    Freerk & Petra en kids